20 Mart 2014 Perşembe

MISIR EKMEĞİ

Geceden yaptığım keklerin , kurabiyelerin , ekmeklerin kokusuyla uyanmak , güne bu kokularla uyanmak kadar hiçbir şey mutlu etmiyor sanırım beni.
Sabahları işte olduğum ve sürekli internette olduğum için günümün yarısını yepyeni tatların tariflerine bakarak geçiriyorum. Eve girer girmez de kendimi hemen mutfağa atıverip bazen işi de abartarak gece yarılarına kadar kendi limitimi aşıp bünyeme zarar şeyler yapıyorum.

Dün de yine birkaç gündür dikkatimi çeken elimde de malzemesi hazır olan bir tarifi yapmaya karar verdim.
İyi ki de yapmışım ki hayatımda yediğim en güzel ekmekti kendisi.
Sevgili anneciğimin ( biz teyzeme anne teyzemin çocukları da benim anneme anne der.) Karadeniz den getirttirip benim de az birazcık çaldığım mısır ununu ne yapsam diye düşünüp duruyordum.Herhalde bu ekmekten daha güzel hiçbir şeye bu kadar yakışmaz mısır unu.


Malzemeler
150 gram mısır unu
150 gram buğday unu
100 ml. ( 1 su bardağı süt )
10 gram kabartma tozu
5 gram toz şeker
10 gram tuz
2 adet yumurta
50 gr eritilmiş tereyağ


Önce toz malzemeleri ( unları, tuzu, kabartma tozunu, toz şekeri) daha sonra da kalan malzemeleri yavaş yavaş karıştırın.


Yağladığınız kek kalıbına boşaltıp üzerine dibine kadar inmeyecek ama piştikten sonra da belli olacak kesikler atın.
Önceden ısıtılmış 160-170 derece fırında yaklaşık 25-30 dk. pişirin.
Dilimleyerek servis yapın.


Birkaç adet de denemek için muffin kalıplarında yaptım.
Tek kelimeyle iki türlü de görüntüsü de tadı da muhteşemdi.
Kendim yaptım diye demiyorum ( tabii muhakkak bununla da bir ilgisi vardır :) ) hayatımda yediğim en güzel ekmekti.Her ne kadar anneciğimin yaptıklarının eline su dökmese de..



Tarif sevgili Tümayın Mutfağı'na resimler ve anlatım bana aittir.


Tuğçem'den Sevgilerle....








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşın..