7 Mayıs 2014 Çarşamba

Patatesli Gül Böreği




Hayatta neler oluyor neleri atlatıyor insan. Bomboş yaşıyoruz aslında. Ceplerimiz boş göçüp gideceğiz bu dünyadan. Nereden çıktı diyeceksiniz. Ben bu aralar biraz bu haldeyim.
Bu da geçer elbet deyip sabırla beklemekteyim.
Gerçi bu ruh halinin içine düşmemize sebep yine bizden başkası değil aslında.
Hayat acı ..
Yenilgiler , başarılar , umutlar , yaşanamamışlıklar , keşkeler... Bu liste uzayıp gider.
Daha önce de dediğim gibi (ama bir türlü başaramadığım gibi ) hayatta jetonlarımızı kullanmak lazım.
Bu sıralar can sıkıntılarımı kitaplarla gidermeye çalışıyorum.Sonuçta kitaplar iyi ki var.
En son Debbie Macomber in Küçük mucizeler dükkanını okudum. Çok özeniyorum ben bu hayatlara. Hele de azıcık da olsa benim hayallerimi içlerinde barındırıyorlarsa yaa bitmesin bu kitap diye üzülüyorum. 
Ben yeni okuma fırsatı buldum sizede tavsiyemdir muhakkak okuyunuz. Mucizeleriniz için sebep verebilir sizlere....

Gecenin bir yarısı uykusu kaçınca insan 
oyalanmak için bir şeyler arıyor demek ki.Yoksa nasıl geçecek koskoca gece. Sanırım evden uzunca bir müddet ayrı kalmakla da alakası var bunun.
İnsan evinin o tanıdık kokusunu özlüyor.Benim ki de bir nevi hasret gidermekti işte.
Bu böreği de hem doyuruculuğu hem de ikramdaki şıklığı açısından çok seviyorum.

Malzemeler
3 yufka 
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
Kabartma tozu
3 yumurta ( oda sıcaklığında)
Tuz
İstediğiniz iç malzeme

Herşeyden önce fırınımızı 180 C ye ayarlıyoruz.
Süt , sıvı yağ , yumurtalar, tuz ve kabartma tozu karıştırılır.Bu harcı yufkaların içine ve üzerine sürmek için kullanacağız.
İstediğiniz bir iç malzeme kullanabilirsiniz. Ben patatesli yaptım böreğimi. Patatesli iç malzemenin yapılışına buradan tık tık yaparak ulaşabilirsiniz.

Yufkalarımızı 4 ' e bölüyoruz. Üçgen parçalarımız olmuş oluyor böylece.
Parçalarımızın her tarafına harcımızı sürdükten sonra iç malzememizi yufkanın geniş olan kısmına düz çizgi şeklinde koyuyoruz.
Geniş taraftan başlayarak sarıyoruz yufkalarımızı , içten dışa doğru salyangoz kabuğu şeklinde kıvırıyoruz.
Yufkalarımızın hepsini bu şekilde yaptıktan sonra kalan iç harcımızı böreklerin üzerine sürüyoruz.

böreklerimizin üzerine susam , çörekotu serpebilir ya da boş bırakabiliriz.

35-40 dakika üzeri kızarana kadar pişecek böreklerimiz.

Afiyet olsun.


Tuğçem'den Sevgilerle.....








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşın..